2015年08月31日

英エコノミスト誌 "The Brand New Game"(ブランド戦争)<

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英エコノミスト誌 "The Brand New Game"(ブランド戦争)からの抜粋です。

EARLIER this year BMW advertised on WeChat, a popular messaging app in China with around 550m monthly users. But its ads were shown only to those whose profiles suggested they were potential buyers of expensive cars. Others were shown ads for more affordable stuff, such as smartphones. The campaign bruised a few egos. Some of those not shown the BMW ad complained, referring to themselves as diao, or (putting it politely) losers.

(語彙)
Bruise A's ego: Aの自尊心を傷つける

(コメント)
スマホは便利ですが、アプリのあちこちに出てくる広告は少々うんざりします。旅行の計画を立てているときにちょっとホテルを検索しただけで、ホテルや旅行関連サイトの広告ばかり表示されたことがありました。あれには驚きました。

広告を時々何気なくクリックすることがありますが、そうした広告収入は年間200億ドル(2.4兆円)にも登るそうです。

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posted by Tabbycat at 11:59 | Comment(0) | TrackBack(0) | 社会・経済を知る | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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